الثلاثاء، 22 يوليو 2008

قصيدة شبه معبرة

يالجمال الوردة التى فى فؤادى
وعيناها تشبه اللؤلؤ والمرجان
كم نمت من نطفة
وصارت زهرة فى البستان
قلبها كقطرة الندى
لا يرى إلا فى فجر الهيام
وجهها كضى القمر
لا يرى إلا فى ليله التمام
هارب من الحب
EMMF

هناك 5 تعليقات:

zOzO يقول...

الله عليك
والله حلوه
بجد


بس انت خايف ليه ؟
الحب دا احلي احساس
كفايه انك لما تتضايق
تلاقي حد يخفف عنك
وحاجات كتيره
عموما ربنا معاك وربنا يوفقك يارب

ف حاجه كمان بس هقولها ف البوست اللي فات

EMMF يقول...

السلام عليكم
اولا شكرا ليك يا زوزو على الرد
ثانيا انا قلت انا هارب من الحب وليس خائف منه
لأنى حبيت مرة واحدة قبل كده وانا قى تالته ثانوى وكلما اما اجى اقرر انى اعترفلها بإنى بحبها تحصل ظروف تخلينى ما اقدرش اقولها وهى كمان بتحبنى جايز اكون ببالغ بس هى كانت بتحبنى اكتر منى كمان
فجريت الأيام وخلصت الثانوية العامة ودخلت انا كليه ودخلت هى كليه تانية فقلت بلاش الحب فحكمت على نفسى بإنى ما احبش إلا اما اخلص الجامعة بعدها ربنا يسهلها -- اعمل ايه فقلت التزم دينيا علشان اهرب من الحب والحمد لله انا رايح رابعة ولسه ما حبيتش ولا بنت لغاية الأن من بعد الثانوية العامة لأنى منعت نفسى انى اكلم البنات اللى معايا فى الدفعةفعلشان كده انا مااعرفش اسم بنت معايا فى الدفعة لغاية الأن
اسف على التطويل بس الكلام فعلا اخدنى
واسف انى بقول ليكى الحاجات دى فما تخديش فى بالك
انا عاوز افك عن نفسى شويه بس
اسف مرة تانية
والف مبرووك على النجاح المرة المليون بعد المليون وربنا يوفقك
سلالالالالالالالالالالالالالالالالام

zOzO يقول...

لا طبعا مش طولت ولا حاجه
كويس انك بتتكلم عشان ترتاح
ولا يهمك
احنا اخوات يعني
بس انت عندك حق
هو صعب بس لازم نكون كدا
منتظره جديدك

zOzO يقول...

بس الورد والفل الحاجات دي
لمين ؟
احسن اكون انا
قريبه من اسمي
يبقي انا ولا ايه
ههههههههههههههههه
قولي عشان اتغر بقي


ربنا يوفقك يارب
وان شاء الله تلاقي بنت الحلال


انا عملت بلوج جديد
ديني وف ناس اشتركت معايا
انا عامله ليه لينك ف المدونه الاصليه اوكي
عايزه الاقيك هناك ع طول
في رعايه الله

EMMF يقول...

السلام عليكم
ازيك يازوزو
اولا الورود والفل والحاجات دى بصراحة
انا بحب الورود والحدائق عامة يعنى انا بحب اللون الأخضر والزهور اللى فيه
مسألة بقى ليكى ولا لغيرك واننى اقولك علشان تتغر بقى
هههههههههههه موتينى من الضحك بصراحة
اقولك اللى حضرتك عاوزاه هو المقصود
يعنى عاوزه الكلام دى ليك لو ما كانش عندك مانع يبقى ليكى
عاوزاه لحد تانى خلاص مافيش مشكلة يبقى لحد تانى
هههههههههههههه
ثانيا انامشغول اليومين دول قوى عندنا شغل فى البيت عقبال عندك بقى
فأنا مش موجود على الكمبيوتر خالص اليومين دول
بس ان شاء الله هاكون فى المدونه الجديدة وهارد على كل رسايلك
انى ثينج اخر ده بالإنجليزى هههههههه
سلالالالالالالالالالالام
فى رعاية الله