السبت، 26 يوليو 2008

فى ليلة ما بعيدة الأمل


فى ليلة ما سرت تأئها فى ظلام دامس كاحل
لاأعرف من أى طريق أذهب
وفجأة
سطعت نجمه بيضاء تسر الناظرين
من نجوم السماء العابرة
كالوردة البيضاء فى ملامحها
وكاللؤلؤة فى عيناها
وكقطرة الندى فى قلبها
وكالقمر ليلة التمام فى وجهها
فظللت انظر إليها اتأمل
فخطفت منى عيناى الذى انظر بهما
وقلبى الذى استنير به طريقى
فاتجهت مهرولا املا فى الوصول إليها
ولكن
ظهرت بقعة كبيرة سوادء كالظلام الدامس فى لونها
وكعرض السماء فى طولها
فبحثت يمنا ويسارا
حتى أجد مفرا من هذه البقعة الظالم لونها
وفجأة
سطع طريقا طويلا عريضا ابيض لونه
فنظرت إلى هذه النجمة
فوجدت نفسى تجرى مهرولة نحوها
وفجأة
اختفت هذه النجمة البيضاء لونها
فسقطت صريعا من دهشتى
على الأرض غارقا فى اعماق دمى
فياحسرتاه
على عين لم تعرف معنى الرؤية
وعن قلب لا يعرف كيف يتجه
وعن زمان غير زمانى
وعن مكان غير مكانى
وعن قلب سلب ولم يرجع

هناك 5 تعليقات:

حسن حنفى يقول...

ايه الجمال والحلاوه دي


فصاحه



ربنا يخليك


تقبل مروري


واتمني التواصل

zOzO يقول...

فاتجهت مهرولا املا فى الوصول إليها

الجمله دي بتقول انك كنت سريع اوووووووووووووووووي
عشان انت محتاج النجمه دي
محتاجها اوي كمان
بجد صدمتني مش عارفه ليه ؟
انا قرات البوست كتير
وصباح الكابه كدا
لاني قراته بعد الفجر


بس ايه سبب سلب قلبك ؟
اللي ف نهايه البوست
مش عارفه اقولك ايه بجد
بس مش عشان مره اتخدعت يبقي الباقي خداع برده لا اكيد
ف ناس كويسه
وكويسه اووووووووي كمان


مش انا يعني
هههههههههههههههه
(وش بيستهبل )
بقي كدا
انا كنت هتغر وبعدين تقولي لا


ربنا يوفقك بجد
زي ما بيقولوا عين العقل اللي انت عملته دا
كبر من الحب
وخلي كل طاقتك لربنا وبس
عشان ربنا يكرمك بعد كدا


وربنا معاك ف البيت بتاعكم
في رعايه الله
سلام

zOzO يقول...

بس احساسك عالي
ربنا يوفقك
كلماتك حلوه
سلام بقي

EMMF يقول...

السلام عليكم
اولا اقبل بتوصلك ياسونا
ثانيا
يا اخت زوزو
اولا انا مااتخدعتش ولا حاجة
د انا كنت قاعد مع نفسى فلقيت نفسى بتكتب الكلام ده
انا الحمد لله ما اخدتش استمارات زى بقيت الناس
لا ابسليوتلى بالعكس دانا عطيت استمارات بالهبل ههههههههههههههه
وياسيتى ما تزعليش
كنت عاوزه انه يبقى انت اوكى
علشان تتغر اوكى هو حضرتك كده كويس هههههههههه
زعلانه كده
طيب سلالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالام
فى رعايه الله

zOzO يقول...

مش لازم اللي نكتبه يكون تجربه
عشناها
لا
ممكن وحينا اللي يكتب
مش قصدي حاجه
وبعدين انا بهزر ف حكايه انا او لا
هزار وبس طبعا
عشان جو الدراما دا
اوكي ؟
سلام